Učíme podle ŠVP

Autor: Melanie Moravcová <melaniemoravcova@seznam.cz>, Téma: Vzdělávání, Vydáno dne: 29. 01. 2008

Dějepis, literatura a výtvarka v VI. třídě

Školní vzdělávací program nám umožnil propojit výuku ve více předmětech. V VI. třídě jsme toho začali využívat v hodinách dějepisu, literatury a výtvarné výchovy. Děti tak svoje dějepisné znalosti opakují a prohlubují při čtení literárních textů a při výtvarných činnostech.

Za sebou máme první dvě historické etapy:
Pravěk
venuse1 Prostřednictvím internetu šesťáci navštívili jeskyni Altamira a seznámili se s pravěkými jeskynními malbami, které si ve skupinách sami zkusili ztvárnit. V keramické dílně vyrobili pravěkou keramickou nádobu a sošku nefalšované Věstonické Venuše. Pokusili se zachytit různými kreslícími prostředky podobiznu pravěkého člověka. Také už ví, co je to menhir, dolmen a kromlech - pravěké kamenné památky.

pračlověk

nadoby

Sumer
kosile Zvládli jsme techniku mozaiky, kterou byly zdobeny sumerské stavby, i když my jsme pracovali jen s barevnými papíry a lepidlem. Epos o Gilgámešovi nás inspiroval k výtvarnému zpracování košil nesmrtelnosti. Děti si také zkusily vyrobit hliněné tabulky s klínovým písmem. Jak mohla vypadat babylonská věž, která sahala až do nebes, nás zajímalo na poslední dvouhodinovce výtvarné výchovy. Tentokrát jsme použili techniku kolorované perokresby.

mozaika1

pismo

Dalším historickým obdobím, které nás čeká, bude starověký Egypt. Už teď se těšíme na pyramidy, hieroglyfy, faraony a tajemství, která budeme společně odhalovat.

babylon