Školní psycholog a školní speciální pedagog jsou k dispozici dětem, rodičům i pedagogům a jsou vázáni mlčenlivostí. Do jejich kompetencí spadají následující aktivity:
práce se třídními kolektivy,
vyhledávání a podpora žaků ohrožených školním neúspěchem,
vedení žáků se specifickými poruchami učení nebo chování,
podpora žáků s výchovnými obtížemi doma nebo ve škole,
podpora zvládání náročné rodinné situace žáka,
podpora žáků se specifickými osobnostními charakteristikami (např. děti s nízkým sebevědomím, děti se sníženou schopností seberegulace, děti zvýšeně úzkostné),
zvládání a prevence psychosomatických obtíží dítěte,
poradenství při volbě povolání,
vyhledávání kontaktů na další odborná pracoviště poskytující péči dětem a mladistvým.
Do kompetence školního psychologa a školního speciálního pedagoga nespadá:
psychologická a speciálně pedagogická diagnostika jako podklad k doporučení individuálního vzdělávacího plánu či doporučení k zařazení žáka se zdravotním postižením do režimu speciálního vzdělávání – je v kompetenci pedagogicko-psychologické poradny,
psaní soudně znaleckých posudků,
předepisování léků,
zasahování do školní klasifikace žáka.
Více informací včetně aktualit najdete na webu poradna.cesbrod.cz.