Dějepis, literatura a výtvarka v VI. třídě
Školní vzdělávací program nám umožnil propojit výuku ve více předmětech. V VI. třídě jsme toho začali využívat v hodinách dějepisu, literatury a výtvarné výchovy. Děti tak svoje dějepisné znalosti opakují a prohlubují při čtení literárních textů a při výtvarných činnostech.
Za sebou máme první dvě historické etapy:
Pravěk
Prostřednictvím internetu šesťáci navštívili jeskyni Altamira a seznámili se s pravěkými jeskynními malbami, které si ve skupinách sami zkusili ztvárnit. V keramické dílně vyrobili pravěkou keramickou nádobu a sošku nefalšované Věstonické Venuše. Pokusili se zachytit různými kreslícími prostředky podobiznu pravěkého člověka. Také už ví, co je to menhir, dolmen a kromlech - pravěké kamenné památky.
Sumer
Zvládli jsme techniku
mozaiky, kterou byly zdobeny sumerské stavby, i když my jsme pracovali jen s barevnými papíry a lepidlem. Epos o Gilgámešovi nás inspiroval k výtvarnému zpracování
košil nesmrtelnosti.
Děti si také zkusily vyrobit hliněné tabulky s
klínovým písmem. Jak mohla vypadat
babylonská věž, která sahala až do nebes, nás zajímalo na poslední dvouhodinovce výtvarné výchovy. Tentokrát jsme použili techniku kolorované perokresby.
Dalším historickým obdobím, které nás čeká, bude starověký
Egypt. Už teď se těšíme na pyramidy, hieroglyfy, faraony a tajemství, která budeme společně odhalovat.